تحقیق در مورد چگونه مي توان ميزان يادگيري اثر كاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب

مطالب دیگر:
📜پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 9 (حسابداری پیمان های بلندمدت)📜پاورپوینت آشنایی با انواع موتورهای الکتریکی📜درآمدزایی توسط اپلیکیشن کارمند📜نیاز سازمان ها به نرم افزار دبیرخانه و بایگانی📜پاورپوینت غزنویان📜(نقش و اهمیت آب در اقلیم گرم و خشک به ویژه در عملکرد بادگیر ها)📜عنوان درس پژوهی بخوانیم سوم ابتدایی شهر ما خانه ی ما 📜عنوان درس پژوهی بخوانیم سوم ابتدایی درس فداکاران 📜عنوان درس پژوهی بخوانیم سوم ابتدایی درس سلام آقای بل 📜عنوان درس پژوهی بخوانیم سوم ابتدایی اگر جنگل نباشد 📜پاورپوینت مطالعه هیدرو موتور📜جزوه آموزشی تعمیرات خطوط هوایی انتقال برق به روش Rope Access📜جزوه آموزشی آشنایی با تعاریف و تجهیزات مورد استفاده در برق قدرت📜جزوه آموزشی PLC S7📜پاورپوینت انواع مواد اعتیادآور📜پاورپوینت QUANTUM DOTS SOLAR CELL (نقاط کوانتومی)📜پاورپوینت استراتژی های مطلوب📜فایل pptm، محاسبه و نمایش نتایج بدست آمده از عملکرد کاربر در تمام اسلاید ها(از طریق بکارگیری اجزای SlideMaster)📜پاورپوینت خلاقیت (آشنایی با تکنیک های آن)📜جزوه اصول بایگانی اسناد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 15 صفحه قسمتی از متن .doc : چگونه مي توان ميزان يادگيري اثر كاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب را در كلاس اول راهنمائي افزايش داد؟ پژوهشگر: سعيد مح|1623785|vjq|تحقیق در مورد چگونه می توان میزان یادگیری اثر کاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب ,چگونه می توان میزان یادگیری اثر کاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب,دانلو
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : تحقیق در مورد چگونه مي توان ميزان يادگيري اثر كاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه

قسمتی از متن .doc :

چگونه مي توان ميزان يادگيري اثر كاهش فشار هوا بر نقطه جوش آب را در كلاس اول راهنمائي افزايش داد؟

پژوهشگر:

سعيد محمدي

سمت:

دبير علوم تجربي

آموزشگاه:

شاهد المهدي

شهرستان:

خمين

سال تحصيلي:

88-1387

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه

بيان مساله

مشكل چيست؟

ويژگي گروههاي مورد پژوهش

گردآوري اطلاعات(شواهد1)

تحليل يافته هاي 1

برداشت از يافته هاي 1

گردآوري اطلاعات(شواهد 2)

تحليل يافته هاي 2

برداشت از يافته هاي 2

فهرست منابع و ماخذ

مقدمه

دوره اي را كه در آن زندگي مي كنيم عصر مي كنيم انفجار اطلاعات مي نامند و فراگيران همواره زير بمباران اطلاعات از طريق راديو، تلويزيون، انواع كتب، روزنامه، مجلات، اينترنت و انواع نرم افزارهاي كامپيوتري و غيره مي باشند. كه در فرآيند ياددهي و يادگيري مي توان از اين رسانه ها در كنار كتاب درسي استفاده كرد.

البته در مورد تدريس علوم تجربي روش مشاهده مستقيم و انجام آزمايش بهترين شيوه آموزش مي باشد. مخصوصا اگر ابزار و وسايل مشاهده و آزمايش داراي ويژگيهايي از قبيل: در دسترس بودن، ارزان بودن، قابل ساخت و استفاده توسط خود دانش آموز باشد مي تواند علاوه بر آموزش موضوع تدريس، موجب تقويت روحيه جستجوگري و حس كنجكاوي دانش آموزان شده و فرآيند يادگيري لذت بخش باشد و دانش آموز به دنبال ابداع و ابتكار باشد.

علوم تجربي به بخشي از دانش بشري گفته مي شود كه حاصل تحقيق و جستجوي او در جهت شناخت جهان مادي و نظامها و قوانين حاكم بر آن است.

همچنين علوم تجربي با گستردگي فراوان و شاخه هاي مختلفي كه دارد مي تواند يكي از بهترين راههاي خداشناسي(از طريق قانون عليت) باشد و زمينه پرورش نسلي خداجو و معتقد را براي آينده فراهم آورد.

«انشاء الله»

بيان مساله

در بخش فيزيك علوم تجربي سال اول راهنمايي فصلي از كتاب با عنوان«اثر گرما بر حالت مواد» وجود دارد كه در اين مبحث دانش آموزان با انواع تغيير حالتهاي ماده از جمله تبخير و عوامل موثر بر آن و همچنين با نقطه جوش مايعات و با انجام يك آزمايش و مقايسه نتيجه اين آزمايش با نتيجه اين آزمايش در شهرهاي ديگر با عوامل موثر در نقطه جوش مايعات آشنا مي شوند.

عوامل مختلفي در سرعت تبخير مايعات موثر هستند كه عبارتند از:

الف- جنس مايع ب- دماي مايع ج- سرعت جريان هوا

د- سطح تبخير ذ- مقدار رطوبت هوا(تراكم گاز) ر- ميزان ناخالص مايع

ز- فشار هوا

مايعات در هر دمايي داراي تبخير سطحي هستند يعني مايع فقط از سطح مايع تبخير مي شود و هر چه دما مايع افزايش يابد سرعت تبخير نيز افزايش مي يابد با افزايش دماي مايع وضعيتي پيش مي آيد كه مايع فقط از سطح تبخير نمي شود بلكه از تمام قسمتهاي مايع تبخير صورت مي گيرد كه در اين حالت گفته مي شود مايع به نقطه جوش خود رسيده و در حال جوشيدن است.

نقطه جوش يك مايع دمايي است كه در آن دما، فشار بخار آن مايع كاملا با فشار خارجي كه بر مايع وارد مي شود برابر مي شود.

بنابراين نقطه جوش هر مايع به جنس آن مايع و فشار وارد بر مايع بستگي دارد. در يك ظرف معمولي مايعات را فقط مي توان تا نقطه جوش هر مايع گرم كرد. اما در ظروف در بسته مانند ديگ بخار، زودپز به علت وجود فشار زياد گاز درون ظرف كه به راحتي اجازه تبخير به مايع را نمي دهد مي توان دماي مايع را بسيار بيشتر از نقطه جوش معمولي آن مايع بالا برد.

يعني هر چه فشار گاز بيشتر باشد نقطه جوش يك مايع افزايش مي يابد. اكنون عكس همين مطاب هم